Špionáž

Od týmu Forest:

Zpráva z akce Špionáž pořádaná týmem LetFive

Tato akce byla pro mě asi nejtvrdší, co jsem zatím zažil. Akci přes celkové totální vyčerpání hodnotím na 9 z 10. Teren byl excelentní… kopce, strže, pěkný les sem tam i nějaká díra, líbil se mi moc… Kdo zná Kouty, tak pánové, bylo i hůř...místy jsem lezl po čtyřech a na sobě 12kg taktiku, 5kg gun a 20kg batoh na zadech  ...

Už začátek byl slibný. Když nás dodávka se zatemněnými okny a za řevu rotoru vrtulníku vezla na místo shozu jsem si připadal opravdu jako v helikoptéře, turbulence, nadhazování...dostali  jsme cestou konečné info formou  názorné prezentace na Noteboku...Celkově jako nakopnutí do začátku bylo dost autentický... něž se otevřeli šoupací dveře, tak nás s úsměvem na rtech potěšili zprávou že prostor je pod palbou, takže fakt nekecám, brýle jsem sundal až při nalezení tábora o 3 hodiny poté... Výsadek byl myslím z naší strany ukázkový a za nedlouho jsme měli první kontakt kterému se dalo vyhnout, další byl za strží, kdy se celá skupina musela stáhnout a upustit od doporučené trasy. KoyoTovi poprvé selhala jeho premiérová A5ka, kterou vzápětí zprovoznil... Byla zvolena  cesta napřímo na sever přes hřeben a po nalezení potoka pak po jeho toku  postup směr základní tábor. Po  přesunu na  určený sektor jsme pročesávali prudký svah ale tábořiště přes několikeré  pokusy se podařilo nalézt místo ve svahu, tak ve vedlejším sektoru asi 15m na hřebenu kopce... čas cca 20:15... Následovalo otevření  první obálky (znění : vybudování tábora a relax do 20:00 a otevření obálky č. 2 ). Měli jsme zpoždění, takže  následovala obálka č.2.  ...fery obsah?... Odpočinek se tedy nekonal, rychle ukrýt  batožinu a vyrazit na místo druhého shozu.  Konec mise 22:30. Cesta  nočním lesem za svitu měsíce byla úžasná,  postupovali jsme pokud možno bez světla, překvapila nás  jedna opravdu prudká strž před cestou, která se místy dala sjet po  zádech :)... Pod ní byla očekávaná cesta vedoucí do sektoru s místem shozu. Místo pointmana bylo  pravidelně střídáno dokola... Patrik  asi po 10-15 min zaregistroval hlídku následovalo stažení a po poradě byl určen bod setkání a taktika kdy střelecká  první skupina Vlasťák&Patrik obejdou  nepřítele zprava (...že tam byla bažina, roští a další humus nebylo opravdu vidět :) . Druhá skupina KoyoT&Fery bude postupovat napravo, kdy KoyoT plní funkci osvětlovače a Fery střelce. Čas tlačil, ale shoz se podařilo díky Feryho statečnosti získat. Poté následoval menší přestřelka u první skupiny do tmy beze ztrát. Druhá skupina s  klávesnicí zůstávala skryta. Poté se dostala pod palbu a proto ustoupila na bod setkání. Tam vyčkala na první skupinu a následoval návrat na základní tábor. Zhruba na polovině cesty jsme narazili na křižovatce na hlídku a cca 15-20 min vyčkali, než se vzduch vyčistí a pokračovali do základního tábora. tam následovalo otevření 3 obálky. Instrukce byly zajistit tábor a vyčkat do 7 ráno pro kontakt na další instrukce... Kolem 24:00 se ukládáme k spánku a první hlídku si bere KoyoT. Kolem 1:30 byla zaregistrovaná nepřátelská hlídka se světlem a bezhlavě střílející do tmy... stačilo opravdu málo a bylo po nás, že je cesta tak blízko (cca 20m) netušil nikdo z nás... pár kuliček dopadlo i poblíž... Poté hlídka odešla směr východ. Kolem 2 hod.  velení dává zprávu s příkazem přesun. Další kontakt máme čekat kolem 8:00 ráno. Následuje brblání ale balíme a chystáme se na cestu. KoyoT zjistil barvu na zbrani, ale ukázalo se, že byla od prasklé kule v závěru, vytékající skrz  cyklon. Následuje komplet rozborka v kroužku ostatních v plné polní. Po složení gun nefunguje, takže za nehorázných nadávek opět  a nakonec i potřetí, zkrátka gun je KO. Nefunguje semi. Co výstřel to natáhnout. Děkuju tímto všem za morální podporu a výdrž!!!! Následuje  přesun, kdy KoyoT plnil funkci Pointmana a zdárně dovedl skupinu do cíle. Následovalo hledání skrytého místa na vybudování základního tábora a ukládáme se kolem 4:00 k spánku. Tady moje informace končí, páč jsem vytuhnul jak špalek. V 5:00 se budím zimou a  vybaluju spacák. Kolem 7:00 se probouzím a s hrůzou zjišťuji, že všichni chrní jak nemluvňata. Po  vyburcování snídáme a očekáváme zprávy.  Máme najít první shoz a dopravit ho do základního tábora. Asi půl hodiny se orientujeme v terénu, protože křižovatka není křižovatkou kterou jsme v noci  chtěli najít.  Ukazuje se že jsme tu pravou přešli asi o 2 sektory. Po zorientování vyrážíme směr jih kde má být první shoz. Ten je bez problémů nalezen a vracíme se  do základního tábora. Pak  následoval přesun do tábora velitelství (mrtvoliště) a asi hodinový oddech (děkuju chlapi!). Kolem 10:00 Vyrážíme  hledat místo 3 shozu. Na místě narážíme na asi 5-6 člennou skupinu pirátů. Při střetu je zraněn Patrik do nohy. Krytý Vlasťákem zůstává na místě a KoyoT s Ferym se k němu snaží dostat. V polovině přesunu se Piráti stahují a Fery může Patrika ošetřit. Spojení s velením nefunguje takže otvíráme poslední obálku. Jelikož 3 shoz nebyl nalezen,  máme se vrátit na místo výsadku, kde na nás mají čekat posily. V tuto chvíli  jsme netušili, že jsme od  shozu opravu jen malý kousek. Rozhodnutí padlo po nalezení bílého pruhu  látky namotaného na  stromku, kdy jsme mysleli, že shoz byl ukraden Piráty.  Se zraněným se vracíme do základního tábora, kde Patrik získává plný život a pokračujeme na místo výsadku. Po sjednocení s posilami  se přesouváme do sektoru s  Pirátským táborem, kde máme deaktivovat E-bombu. Lokace se nachází ve složitém terénu. Nejen prudký kopec ale i hustý podrost, znepříjemňoval a zpomaloval útok.

Přes celkově velké ztráty, se podařilo obsadit lesík, kde byl nejhorší odpor a eliminovat všechny nepřátele. V té době již byli vyřazen téměř celý druhý tým, a od nás už Vlasťak nebyl bojeschopný. Při dočišťování prostoru a hledání E-bomby, jsme přišli o Feryho, který dostal přímý zásah do tváře. Byl tedy vyřazen a odnesl si pořádnou modřinu.

Ale boj ještě pokračoval a nakonec se povedlo vyčistit celý prostor a zničit ukradenou E-bombu.

Nakonec zbývalo jen oslavit povedenou akci, a dát si výborný guláš uvařený na primitivním ohništi. Diky LetFive, měli všichni plné žaludky, a příjemně tak dokončili výbornou akci. Za kterou můžeme děkovat jen a pouze LETFIVE!

Jen škoda, že nebylo víc lidí